Μιστριώτου 4 και Μιστριώτου 8, Κ. Πατήσια
210 2282544 & 210 2282644
info@arsi.gr
Η εφηβεία είναι η ηλικιακή περίοδος από τα 11 έως τα 19 περίπου έτη και χαρακτηρίζεται από σημαντικές σωματικές και ψυχοσυναισθηματικές μεταβολές. Στόχος των μεταβολών της εφηβείας είναι η μετάβαση από την παιδική ζωή στην ενηλικίωση. Το σώμα, η φωνή, οι διαθέσεις, τα ενδιαφέροντα, οι στόχοι αλλάζουν. Είναι μια περίοδος υπαρξιακής αναζήτησης, εσωτερικών συγκρούσεων, προβληματισμών και αμφισβήτησης όλων. Είναι το αναπτυξιακό στάδιο που ο άνθρωπος προσπαθεί να γνωρίσει τον εαυτό του, να βρει την ταυτότητά του, να χαράξει την πορεία που θα ακολουθήσει και να αυτονομηθεί από την οικογένειά του λειτουργώντας πια ως μονάδα. Τα νεαρά άτομα της εποχής μας καλούνται να βιώσουν ένα τόσο σημαντικό μεταβατικό στάδιο σε έναν εξαιρετικά μεταβαλλόμενο κόσμο: κινητικότητα πληθυσμού, κοινωνικές αναταράξεις, μεγάλη τεχνολογική ανάπτυξη, επίδραση μέσων μαζικής επικοινωνίας, κλονισμός θεσμού οικογένειας, κ.ά.
Παράλληλα, η ίδια η κοινωνία έχει ορίσει αυτή την περίοδο της ζωής του ατόμου ως μετάβαση στο τελικό στάδιο κοινωνικοποίησής του και την πλήρη ένταξη στο κόσμο των ενηλίκων. Ως αποτέλεσμα αυτού, αναγνωρίζονται περισσότερα δικαιώματα αλλά μαζί αυξάνονται και οι υποχρεώσεις… Είναι το στάδιο που οι γονείς πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι το παιδάκι τους μεγάλωσε, ότι «ανοίγει τα φτερά του» και πετά προς κατευθύνσεις που ορίζει το ίδιο με -αλλά και χωρίς- την έγκρισή τους. Είναι το στάδιο που η εικόνα του ανθρώπου παραπέμπει στην «ωριμότητα» αλλά που ο ενθουσιασμός, η παρόρμηση, η ένταση, το πάθος, η τάση για απομόνωση, η τάση για μιμητισμό και η ονειροπόληση οδηγούν σε συμπεριφορές και πράξεις που παραπέμπουν σε προγενέστερο αναπτυξιακό στάδιο.
Σε αυτή την απαιτητική πορεία προσαρμογής, συχνά υπάρχουν κλυδωνισμοί. Οι έφηβοι πολλές φορές δυσκολεύονται να εκφράσουν και να επεξεργαστούν καινούρια ή δυσάρεστα συναισθήματα, δεν μπορούν να καταλάβουν τί νιώθουν και γιατί, ενώ ταυτόχρονα διστάζουν να μιλήσουν για όσα τους συμβαίνουν. Το περιβάλλον των εφήβων, από την άλλη πλευρά, δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση ανώδυνα, αποφεύγοντας τις συγκρούσεις.
Ο εξειδικευμένος ψυχολόγος που ασχολείται με την ψυχολογική υποστήριξη του εφήβου στοχεύει στο να αναγνωρίσει και να ενισχύσει τις ήδη υπάρχουσες στρατηγικές αντιμετώπισης του ατόμου, καθώς και στο να συμβάλει στην ανάπτυξη νέων τρόπων προσέγγισης και επίλυσης των προβλημάτων αυτών.
Η ψυχολογική υποστήριξη μπορεί να φανεί χρήσιμη σε περιπτώσεις όπως:
Στο Κέντρο ΑΡΣΗ, λαμβάνοντας υπόψη τις ικανότητες και τις αδυναμίες του εφήβου, καθώς και τις ιδιαιτερότητες του οικογενειακού περιβάλλοντος στο οποίο μεγαλώνει, ο θεραπευτικός σχεδιασμός περιλαμβάνει:
Μέσω των θεραπευτικών παρεμβάσεων που εφαρμόζονται στο Κέντρο ΑΡΣΗ, στα πλαίσια της ψυχολογικής υποστήριξης ο έφηβος καταφέρνει να:
Η διεπιστημονική ομάδα του Κέντρου μας διαθέτει υψηλή εξειδίκευση, μακρόχρονη κλινική εμπειρία και πολύπλευρη επιστημονική κατάρτιση στη διάγνωση και θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ, των Μαθησιακών Δυσκολιών και της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος. Κλικ εδώ.
Εφαρμόζουμε πρωτοποριακές μεθόδους και επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές. Κλικ εδώ.
Ειδικότερα για τη ΔΕΠ-Υ και τη ΔΑΦ, έχουμε αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο και πολυεπίπεδο πρόγραμμα θεραπευτικής παρέμβασης, το οποίο συνδυάζει τα πιο σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα και δικές μας καινοτόμες προσεγγίσεις, διεθνώς αναγνωρισμένες. Κλικ εδώ κι εδώ.
Διαθέτουμε ειδικό τμήμα πρώιμης παρέμβασης για βρέφη και νήπια υψηλού κινδύνου εκδήλωσης ΔΕΠ-Υ και ΔΑΦ Κλικ εδώ.
Στο Κέντρο μας λειτουργούν ομαδικά προγράμματα: Κλικ εδώ.
α) παιδιών και εφήβων για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
β) γονέων για τη βελτίωση των γονικών δεξιοτήτων.
Οι διευθυντές του Κέντρου είναι Πανεπιστημιακοί καθηγητές, ερευνητές, και συγγραφείς. Είναι οι πρώτοι Έλληνες συγγραφείς επιστημονικών βιβλίων για τη ΔΕΠ-Υ, οι πολυγραφότεροι (με 6 βιβλία που καλύπτουν πλήρως το θέμα της ΔΕΠ-Υ) και οι μόνοι που έχουν συγγράψει βιβλίο για τη ΔΕΠ-Υ το οποίο κυκλοφορεί διεθνώς στην αγγλική γλώσσα και αποτελεί πανεπιστημιακό σύγγραμμα σε ολόκληρο τον κόσμο.
Επίσης, είναι συγγραφείς του εγχειριδίου Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων,
καθώς και βιβλίων για τον Τραυλισμό και την Παραβατική Συμπεριφορά Ανηλίκων. Κλικ εδώ.
Τα τελευταία 30 χρόνια έχουν εκπαιδεύσει -και εξακολουθούν να εκπαιδεύουν- χιλιάδες επαγγελματίες και εκπαιδευτικούς στην αναγνώριση και διαχείριση της ΔΕΠ-Υ μέσα από σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με δεκάδες φορείς. Κλικ εδώ κι εδώ.