Μιστριώτου 4 και Μιστριώτου 8, Κ. Πατήσια
  210 2282544 & 210 2282644
  info@arsi.gr

Ψυχολογική υποστήριξη

Η εφηβεία είναι η ηλικιακή περίοδος από τα 11 έως τα 19 περίπου έτη και χαρακτηρίζεται από σημαντικές σωματικές και ψυχοσυναισθηματικές μεταβολές. Στόχος των μεταβολών της εφηβείας είναι η μετάβαση από την παιδική ζωή στην ενηλικίωση. Το σώμα, η φωνή, οι διαθέσεις, τα ενδιαφέροντα, οι στόχοι αλλάζουν. Είναι μια περίοδος υπαρξιακής αναζήτησης, εσωτερικών συγκρούσεων, προβληματισμών και αμφισβήτησης όλων. Είναι το αναπτυξιακό στάδιο που ο άνθρωπος προσπαθεί να γνωρίσει τον εαυτό του, να βρει την ταυτότητά του, να χαράξει την πορεία που θα ακολουθήσει και να αυτονομηθεί από την οικογένειά του λειτουργώντας πια ως μονάδα. Τα νεαρά άτομα της εποχής μας καλούνται να βιώσουν ένα τόσο σημαντικό μεταβατικό στάδιο σε έναν εξαιρετικά μεταβαλλόμενο κόσμο: κινητικότητα πληθυσμού, κοινωνικές αναταράξεις, μεγάλη τεχνολογική ανάπτυξη, επίδραση μέσων μαζικής επικοινωνίας, κλονισμός θεσμού οικογένειας, κ.ά.

 

Παράλληλα, η ίδια η κοινωνία έχει ορίσει αυτή την περίοδο της ζωής του ατόμου ως μετάβαση στο τελικό στάδιο κοινωνικοποίησής του και την πλήρη ένταξη στο κόσμο των ενηλίκων. Ως αποτέλεσμα αυτού, αναγνωρίζονται περισσότερα δικαιώματα αλλά μαζί αυξάνονται και οι υποχρεώσεις… Είναι το στάδιο που οι γονείς πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι το παιδάκι τους μεγάλωσε, ότι «ανοίγει τα φτερά του» και πετά προς κατευθύνσεις που ορίζει το ίδιο με -αλλά και χωρίς- την έγκρισή τους. Είναι το στάδιο που η εικόνα του ανθρώπου παραπέμπει στην «ωριμότητα» αλλά που ο ενθουσιασμός, η παρόρμηση, η ένταση, το πάθος, η τάση για απομόνωση, η τάση για μιμητισμό και η ονειροπόληση οδηγούν σε συμπεριφορές και πράξεις που παραπέμπουν σε προγενέστερο αναπτυξιακό στάδιο.

 

Σε αυτή την απαιτητική πορεία προσαρμογής, συχνά υπάρχουν κλυδωνισμοί. Οι έφηβοι πολλές φορές δυσκολεύονται να εκφράσουν και να επεξεργαστούν καινούρια ή δυσάρεστα συναισθήματα, δεν μπορούν να καταλάβουν τί νιώθουν και γιατί, ενώ ταυτόχρονα διστάζουν να μιλήσουν για όσα τους συμβαίνουν. Το περιβάλλον των εφήβων, από την άλλη πλευρά, δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση ανώδυνα, αποφεύγοντας τις συγκρούσεις.

 

Ο εξειδικευμένος ψυχολόγος που ασχολείται με την ψυχολογική υποστήριξη του εφήβου στοχεύει στο να αναγνωρίσει και να ενισχύσει τις ήδη υπάρχουσες στρατηγικές αντιμετώπισης του ατόμου, καθώς και στο να συμβάλει στην ανάπτυξη νέων τρόπων προσέγγισης και επίλυσης των προβλημάτων αυτών.

 

Η ψυχολογική υποστήριξη μπορεί να φανεί χρήσιμη σε περιπτώσεις όπως:

  • Δυσκολίες στις αλληλεπιδράσεις με τους συνομηλίκους
  • Δυσκολίες στην λειτουργική επικοινωνία με τα πρόσωπα του οικογενειακού περιβάλλοντος
  • Δυσκολία σε θέματα που αφορούν στην καθημερινότητα
  • Εκρήξεις θυμού και επιθετική συμπεριφορά
  • Πρώιμες μορφές εξάρτησης από το διαδίκτυο, αλκοόλ ή άλλες ουσίες
  • Τάση απομόνωσης
  • Απουσία κινήτρων για μάθηση
  • ?γχος εξετάσεων
  • Επαγγελματικός προσανατολισμός
  • Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

 

Στο Κέντρο ΑΡΣΗ, λαμβάνοντας υπόψη τις ικανότητες και τις αδυναμίες του εφήβου, καθώς και τις ιδιαιτερότητες του οικογενειακού περιβάλλοντος στο οποίο μεγαλώνει, ο θεραπευτικός σχεδιασμός περιλαμβάνει: 

  • ατομικές συναντήσεις, όπου με μία σχέση εμπιστοσύνης και σε κλίμα αποδοχής, ο έφηβος μπορεί να μοιραστεί συναισθήματα, σκέψεις και εμπειρίες. 
  • συμμετοχή σε ομαδικά προγράμματα, όπου με την καθοδήγηση του ειδικού και το μοίρασμα των εμπειριών με συνομηλίκους, ο έφηβος μπορεί να εκπαιδευτεί σε δεξιότητες επικοινωνίας και λειτουργικής συμπεριφοράς. 
  • συμβουλευτική γονέων, τόσο για τη δική τους υποστήριξη στον γονικό ρόλο όσο και για την πολύπλευρη υποστήριξη του εφήβου.

 

Μέσω των θεραπευτικών παρεμβάσεων που εφαρμόζονται στο Κέντρο ΑΡΣΗ, στα πλαίσια της ψυχολογικής υποστήριξης ο έφηβος καταφέρνει να: 

  • αποδεχτεί τον εαυτό του.
  • ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του.
  • οδηγηθεί πιο γρήγορα στην αυτογνωσία.
  • μάθει να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τα συναισθήματά του.
  • αντιμετωπίσει τις καταστάσεις που του προκαλούν άγχος. 
  • αναπτύξει προσαρμοστικές δεξιότητες ώστε να είναι πιο λειτουργικός στα πλαίσια στα οποία κινείται. 
  • ανακαλύψει πιο λειτουργικούς τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών του.
  • προετοιμαστεί καλύτερα για την ενηλικίωσή του.

 

Υψηλή εξειδίκευση στη ΔΕΠ-Υ, τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Η διεπιστημονική ομάδα του Κέντρου μας διαθέτει υψηλή εξειδίκευση, μακρόχρονη κλινική εμπειρία και πολύπλευρη επιστημονική κατάρτιση στη διάγνωση και θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ, των Μαθησιακών Δυσκολιών και της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος. Κλικ εδώ.

   

Εφαρμόζουμε πρωτοποριακές μεθόδους και επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές. Κλικ εδώ.


 Ειδικότερα για τη ΔΕΠ-Υ και τη ΔΑΦ, έχουμε αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο και πολυεπίπεδο πρόγραμμα θεραπευτικής παρέμβασης, το οποίο συνδυάζει τα πιο σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα και δικές μας καινοτόμες προσεγγίσεις, διεθνώς αναγνωρισμένες. Κλικ εδώ κι εδώ.

 

Διαθέτουμε ειδικό τμήμα πρώιμης παρέμβασης για βρέφη και νήπια υψηλού κινδύνου εκδήλωσης ΔΕΠ-Υ και ΔΑΦ Κλικ εδώ.

 

Στο Κέντρο μας λειτουργούν ομαδικά προγράμματα:  Κλικ εδώ.

α) παιδιών και εφήβων για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων

β) γονέων για τη βελτίωση των γονικών δεξιοτήτων. 

Οι διευθυντές του Κέντρου είναι Πανεπιστημιακοί καθηγητές, ερευνητές, και συγγραφείς. Είναι οι πρώτοι Έλληνες συγγραφείς επιστημονικών βιβλίων για τη ΔΕΠ-Υ, οι πολυγραφότεροι (με 6 βιβλία που καλύπτουν πλήρως το θέμα της ΔΕΠ-Υ) και οι μόνοι που έχουν συγγράψει βιβλίο για τη ΔΕΠ-Υ το οποίο κυκλοφορεί διεθνώς στην αγγλική γλώσσα και αποτελεί πανεπιστημιακό σύγγραμμα σε ολόκληρο τον κόσμο.    

 

Επίσης, είναι συγγραφείς του εγχειριδίου Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων,

 καθώς και βιβλίων για τον Τραυλισμό και την Παραβατική Συμπεριφορά ΑνηλίκωνΚλικ εδώ.

 

Τα τελευταία 30 χρόνια έχουν εκπαιδεύσει -και εξακολουθούν να εκπαιδεύουν- χιλιάδες επαγγελματίες και εκπαιδευτικούς στην αναγνώριση και διαχείριση της ΔΕΠ-Υ μέσα από σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με δεκάδες φορείς. Κλικ εδώ κι εδώ.