Μιστριώτου 4 και Μιστριώτου 8, Κ. Πατήσια
  210 2282544 & 210 2282644
  info@arsi.gr

Ανησυχητικές ενδείξεις

 

Η Εργοθεραπεία μπορεί να ασχοληθεί με ποικιλία δυσκολιών και να ενδυναμώσει γνωστικές, κινητικές αλλά και κοινωνικές δεξιότητες ώστε το παιδί να δρα όσο το δυνατόν ανεξάρτητο στην καθημερινότητά του.

 

 

Παρακάτω παρατίθενται ορισμένες ενδείξεις που μας δείχνουν πως το παιδί προσχολικής ηλικίας είναι πιθανόν να χρήζει αξιολόγησης από κάποιον ειδικό:

 

 

Αδρή κινητικότητα

  • Έχει κακή στάση σώματος είτε στην καρέκλα είτε όταν κάθεται σε μη στηριζόμενη θέση, όπως π.χ. οκλαδόν, σε κύκλο κλπ.  
  • Συχνά πέφτει και χτυπάει επάνω σε αντικείμενα και ανθρώπους κατά λάθος αλλά και επίτηδες.  
  • Παρουσιάζει άγνοια κινδύνου και βρίσκεται συχνά σε καταστάσεις επικίνδυνες χωρίς να υπολογίζει την ασφάλειά του ή την ασφάλεια των άλλων.  
  • Στέκεται συχνά παρατηρητής σε παιχνίδια στην παιδική χαρά χωρίς να εμπλέκεται σε αυτά, ειδικά όταν χρειάζεται να τα χειριστεί μόνο του.  
  • Δυσκολεύεται να ανέβει και να κατέβει σκαλοπάτια, να χοροπησήσει σε τραμπολίνο, να κάνει κούνια ανεξάρτητο, να κάνει ποδήλατο.
  • Δυσκολεύεται να σταθεί και να ακολουθήσει τη σειρά ή τον κύκλο ειδικά κατά τη βάδιση/τρέξιμο. 
  • Επιλέγει σχεδόν πάντα το ίδιο κινητικό παιχνίδι και αποφεύγει να εμπλακεί σε άλλα που δεν γνωρίζει και μπορεί να χρειάζονται επιδέξιους κινητικούς χειρισμούς.  
  • Δυσκολεύεται να πετάξει και να πιάσει τη μπάλα.

 

 

Λεπτή κινητικότητα

  • Αποφεύγει τις δραστηριότητες που απαιτούν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας όπως το γράψιμο, η ζωγραφική και το ψαλίδι.
  • Δυσκολεύεται να πιάσει το ψαλίδι, να εκτελέσει την κίνηση άνοιξε-κλείσε, να ακολουθήσει γραμμές και όρια κατά το κόψιμο. 
  • Εφαρμόζει λανθασμένο τρόπο λαβής του μολυβιού ή πιέζει περισσότερο/λιγότερο απ' ότι πρέπει το μολύβι στο χαρτί.
  • Δυσκολεύεται στην ένωση σημείων, στο χρωμάτισμα ενός πλαισίου, στην αντιγραφή και δημιουργία σχημάτων και ανθρώπινου σκίτσου. 
  • Δυσκολεύεται να περάσει ένα κορδόνι μέσα σε μια τρύπα, να το δέσει ή να λύσει κόμπους και φιόγκους.
  • Δυσκολεύεται στην κατασκευή πάζλ ή σε άλλου τύπου κατασκευές όπως με τουβλάκια, ξύλινα εργαλεία, κλπ.  
  • Δυσκολεύεται σε καθημερινές δεξιότητες αυτο-υπηρέτησης όπως το ντύσιμο, να βάλει τα παπούτσια του, να βουρτσίσει τα δόντια του, κλπ.  

 

 

Προσανατολισμός στον χώρο

  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει ή να εκτιμήσει σωστά την έννοια του χώρου.
  • Πολλές φορές χτυπάει το σώμα του σε αντικείμενα. 
  • Μπαίνει σε χώρους που νομίζει όιτ χωράει αλλά σφηνώνει.
  • Ενώ ζωγραφίζει, συνεχίζει τη ζωγραφιά του και στο θρανίο.
  • Περιορίζεται σε ένα πολύ μικρό κομμάτι της σελίδας.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει το πάνω-κάτων και το αριστερά-δεξιά.

 

 

Υψηλή εξειδίκευση στη ΔΕΠ-Υ, τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Η διεπιστημονική ομάδα του Κέντρου μας διαθέτει υψηλή εξειδίκευση, μακρόχρονη κλινική εμπειρία και πολύπλευρη επιστημονική κατάρτιση στη διάγνωση και θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ, των Μαθησιακών Δυσκολιών και της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος. Κλικ εδώ.

   

Εφαρμόζουμε πρωτοποριακές μεθόδους και επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές. Κλικ εδώ.


 Ειδικότερα για τη ΔΕΠ-Υ και τη ΔΑΦ, έχουμε αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο και πολυεπίπεδο πρόγραμμα θεραπευτικής παρέμβασης, το οποίο συνδυάζει τα πιο σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα και δικές μας καινοτόμες προσεγγίσεις, διεθνώς αναγνωρισμένες. Κλικ εδώ κι εδώ.

 

Διαθέτουμε ειδικό τμήμα πρώιμης παρέμβασης για βρέφη και νήπια υψηλού κινδύνου εκδήλωσης ΔΕΠ-Υ και ΔΑΦ Κλικ εδώ.

 

Στο Κέντρο μας λειτουργούν ομαδικά προγράμματα:  Κλικ εδώ.

α) παιδιών και εφήβων για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων

β) γονέων για τη βελτίωση των γονικών δεξιοτήτων. 

Οι διευθυντές του Κέντρου είναι Πανεπιστημιακοί καθηγητές, ερευνητές, και συγγραφείς. Είναι οι πρώτοι Έλληνες συγγραφείς επιστημονικών βιβλίων για τη ΔΕΠ-Υ, οι πολυγραφότεροι (με 6 βιβλία που καλύπτουν πλήρως το θέμα της ΔΕΠ-Υ) και οι μόνοι που έχουν συγγράψει βιβλίο για τη ΔΕΠ-Υ το οποίο κυκλοφορεί διεθνώς στην αγγλική γλώσσα και αποτελεί πανεπιστημιακό σύγγραμμα σε ολόκληρο τον κόσμο.    

 

Επίσης, είναι συγγραφείς του εγχειριδίου Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων,

 καθώς και βιβλίων για τον Τραυλισμό και την Παραβατική Συμπεριφορά ΑνηλίκωνΚλικ εδώ.

 

Τα τελευταία 30 χρόνια έχουν εκπαιδεύσει -και εξακολουθούν να εκπαιδεύουν- χιλιάδες επαγγελματίες και εκπαιδευτικούς στην αναγνώριση και διαχείριση της ΔΕΠ-Υ μέσα από σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με δεκάδες φορείς. Κλικ εδώ κι εδώ.