Μιστριώτου 4 και Μιστριώτου 8, Κ. Πατήσια
210 2282544 & 210 2282644
info@arsi.gr
PECS - Picture Exchange Communication System (Σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων)
To PECS είναι ένα πρόγραμμα εναλλακτικής επικοινωνίας. Αναπτύχθηκε από τους Lori Frost καιAndy Bondy στο Delaware Autism Program, στις ΗΠΑ, το 1985. Αρχικά απευθυνόταν σε άτομα με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές ή συναφείς αναπτυξιακές διαταραχές που παρουσιάζουν διαταραχές στη λειτουργική λεκτική επικοινωνία ή παντελή απουσία αυτής. Σήμερα χρησιμοποιείται και σε άλλες περιπτώσεις ατόμων με δυσκολίες στην επικοινωνία.
Το πρωτόκολλο διδασκαλίας του PECS είναι αυστηρά δομημένο σε έξι (6) στάδια και στηρίζεται θεωρητικά στην εργασία του B.F. Skinner πάνω στη μελέτη στης λεκτικής συμπεριφοράς (Verbal Behavior- VB).
Η διδασκαλία του PECS γίνεται με αυστηρά δομημένο υλικό (βιβλίο και εικονίδια PECS), με τη χρήση στρατηγικών βοήθειας (prompts) που περιλαμβάνουν τη σωματική και όχι τη λεκτική καθοδήγηση και έχει σαν τελικό στόχο την αυτόνομη επικοινωνία. Κατά τη χρήση του PECS, το άτομο μαθαίνονει να πλησιάζει, να παίρνει και να δίνει την εικόνα σε έναν σύντροφο επικοινωνίας (communication partner – μπορεί να είναι θεραπευτής, ένας από τους γονείς ή ένα άλλο παιδί), ο οποίος την ανταλλάζει με το αντικείμενο επιθυμίας του παιδιού. Με τον τρόπο αυτό, ο σύντροφος επικοινωνίας ανταποκρίνεται στο αίτημα του παιδιού και το ενισχύει άμεσα. Όσο προχωράει η εκπαίδευση, το παιδί μαθαίνει να κάνει διάκριση των εικόνων και να επιλέγει τα αντικείμενα που πραγματικά θέλει, να δημιουργεί φράσεις, να δομεί προτάσεις και στα τελικά στάδια να απαντάει σε ερωτήσεις και να κάνει σχολιασμούς.
Στο Κέντρο ΑΡΣΗ η εκπαίδευση στο Σύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων (PECS) διδάσκεται στα πλαίσια των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης (ABA) από θεραπευτές με κατάρτιση και κλινική εμπειρία στην εφαρμογή του.
Η διεπιστημονική ομάδα του Κέντρου μας διαθέτει υψηλή εξειδίκευση, μακρόχρονη κλινική εμπειρία και πολύπλευρη επιστημονική κατάρτιση στη διάγνωση και θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ, των Μαθησιακών Δυσκολιών και της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος. Κλικ εδώ.
Εφαρμόζουμε πρωτοποριακές μεθόδους και επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές. Κλικ εδώ.
Ειδικότερα για τη ΔΕΠ-Υ και τη ΔΑΦ, έχουμε αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο και πολυεπίπεδο πρόγραμμα θεραπευτικής παρέμβασης, το οποίο συνδυάζει τα πιο σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα και δικές μας καινοτόμες προσεγγίσεις, διεθνώς αναγνωρισμένες. Κλικ εδώ κι εδώ.
Διαθέτουμε ειδικό τμήμα πρώιμης παρέμβασης για βρέφη και νήπια υψηλού κινδύνου εκδήλωσης ΔΕΠ-Υ και ΔΑΦ Κλικ εδώ.
Στο Κέντρο μας λειτουργούν ομαδικά προγράμματα: Κλικ εδώ.
α) παιδιών και εφήβων για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
β) γονέων για τη βελτίωση των γονικών δεξιοτήτων.
Οι διευθυντές του Κέντρου είναι Πανεπιστημιακοί καθηγητές, ερευνητές, και συγγραφείς. Είναι οι πρώτοι Έλληνες συγγραφείς επιστημονικών βιβλίων για τη ΔΕΠ-Υ, οι πολυγραφότεροι (με 6 βιβλία που καλύπτουν πλήρως το θέμα της ΔΕΠ-Υ) και οι μόνοι που έχουν συγγράψει βιβλίο για τη ΔΕΠ-Υ το οποίο κυκλοφορεί διεθνώς στην αγγλική γλώσσα και αποτελεί πανεπιστημιακό σύγγραμμα σε ολόκληρο τον κόσμο.
Επίσης, είναι συγγραφείς του εγχειριδίου Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων,
καθώς και βιβλίων για τον Τραυλισμό και την Παραβατική Συμπεριφορά Ανηλίκων. Κλικ εδώ.
Τα τελευταία 30 χρόνια έχουν εκπαιδεύσει -και εξακολουθούν να εκπαιδεύουν- χιλιάδες επαγγελματίες και εκπαιδευτικούς στην αναγνώριση και διαχείριση της ΔΕΠ-Υ μέσα από σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με δεκάδες φορείς. Κλικ εδώ κι εδώ.